Svetová premiéra: nová hotovostná platba na pumpách

Čerpací stojan Clou

Po roku testovania a vývoja boli v Severnom Írsku v marci tohto roku uvedené do prevádzky čerpacie stojany Clou od spoločnosti Scheidt & Bachmann, prvé automaty na svete s integrovaným akceptorom bankoviek (BNA). V posledných mesiacoch bola táto čerpacia stanica tak kladne vnímaná, že sa spoločnosť Lissan Coal Company (LCC) rozhodla rozšíriť svoju sieť staníc s touto službou.

V Belfaste bola otvorená prvá čerpacia stanica s BNA pod značkou "Go" spoločnosti LCC. Kompletne obnovený inovačný čerpací stojan od integrátora systému, spoločnosti Scheidt & Bachmann, umožňuje veľa rôznych druhov platobných metód pre zákazníkov priamo na pumpe.

Rôzne spôsoby platby

Zákazník si môže zvoliť spôsob platby predtým ako začne tankovať. Okrem platby kreditnou, debetnou alebo palivovou kartou si zákazníci teraz môžu zvoliť platbu v hotovosti. Dokonca je možná platba prostredníctvom poukazu. Poukaz je vydaný, ak si zákazník kúpi menej paliva ako si predplatil použitím hotovostnej funkcie. Poukaz je možné využiť na nákup pri ďalšom tankovaní namiesto hotovosti. Do Clou je integrovaný laserový skener, ktorý dokáže prečítať unikátny čiarový kód vytlačený na poukaze. Keďže zákazník sa musí vrátiť, aby využil svoj kupón, je takto zabezpečená ďalšia forma zákazníckej lojality.

Podľa riaditeľa LCC Daniela Loughrana, už po takomto krátkom čase bolo asi 40% všetkých transakcií platených v hotovosti, pričom očakávaných bolo 15%. Toto nielen zdôrazňuje veľkú popularitu hotovostných platieb v porovnaní s platbami kartou, ale tiež to zdôrazňuje, že spoločnosť LCC mala správny nápad uviesť tento úplne nový koncept pre čerpacie stanice, a v dôsledku toho už plánuje otvoriť ďalšie miesta s BNA.

Prevádzka bez obsluhy

Ďalšou výhodou tohto nového konceptu je prevádzka bez obsluhy. Toto dovoľuje nastaviť ceny za palivo o pár centov nižšie oproti cenám konkurencie, keďže náklady na personál sa pohybujú od veľmi nízkych až po nulové. Dokonca aj čas tankovania sa týmto spôsobom prevádzky optimalizuje, čo znamená, že počas špičky sa môže zvýšiť rýchlosť vybavenia zákazníkov. Okrem toho, miesto môže byť otvorené 24 hodín denne úplne bez obsluhy, čo znamená možnosť vytvorenia dodatočného obratu.