Autá sme na mesiac vymenili za bicykle. V Žiline sme nemali konkurenciu.

    - Ľudské-zdroje

    Až 70 cyklistov z našej spoločnosti vymenilo počas mesiaca máj auto za bicykel. Neuveríte, koľko km sa im podarilo prejsť.

    Cyklisti si po skončení súťaže spoločne zapózovali.

    Jedna firma, dve mestá, 18 tímov

    Zamestnancov Scheidt & Bachmann Slovensko stretnete na bicykli počas celého roka. V máji sa ich počet aj strojnásobí. K vytrvalcom sa pridajú aj tí, ktorí majú auto. Prečo? Aby sa stali súčasťou celoslovenskej súťaže „Do práce na bicykli“, šetrili CO2 a porovnali svoj cyklo výkon s ostatnými cyklistami nielen v rámci Žiliny.

    Do súťaže sa tento rok zapojilo až 70 cyklistov z našej spoločnosti. 59 zamestnancov zo žilinskej pobočky a 11 z Bratislavy. Dokopy na bicykli prešli 9 096 km. Skvelý výkon ich katapultoval na 18. miesto medzi 1 335 zapojenými organizáciami. Predbehli nás len takí giganti ako firmy, ktoré majú aj niekoľko tisíc zamestnancov či univerzity reprezentované svojimi študentmi. 

    V Žiline sme dominovali dvakrát

    Boli sme najpočetnejšie zastúpenou firmou (59 zamestnancov) a naši cyklisti za mesiac najazdili najviac jázd. Až 1 250-krát nasadli na bicykel cestou do/z práce. A hoci dokopy v cyklistickom sedle prešli až 6 385 km, prvé miesto im uniklo o 500 km. „Samozrejme, chceli sme vyhrať aj v súťaži o najviac najazdených km, ale neberieme to tragicky, skôr športovo. Máme tak motiváciu do ďalšieho ročníka,” hovorí Katarína Labudová, koordinátorka súťaže „Do práce na bicykli“ v spoločnosti Scheidt & Bachmann Slovensko. 

    Ani bratislavské cyklo tímy sa nestratili

    Jedenásti cyklisti z bratislavskej pobočky Scheidt & Bachmann najazdili 2 711 km v 247 jazdách. Medzi 377 zapojenými bratislavskými firmami sa umiestnili na peknom 41. mieste.

    Ako poďakovanie spoločnosť pre svojich cyklistov pripravila spoločný obed. Ako inak, prišli naň na bicykloch. Každý cyklista bol odmenený diplomom a originálnym tričkom, ktoré mu bude pripomínať účasť v súťaži.

    Naši cyklistickí rekordéri

    Medzi našimi cyklo nadšencami sa našli skutoční „makači“. Milan Kamenský zo Systémov pre čerpacie stanice najazdil až 1 405 km a stal sa 13. naj cyklistom na Slovensku v počte najazdených km.

    Čo ho k super výkonu motivovalo? „Stačí bývať dostatočne ďaleko, byť tvrdohlavý, trochu strelený a pôjde to :-).“ Jeho výkon si vo firme vyslúžil veľký aplauz a uznanie. „Pozitívne odozvy od kolegov ma tiež posúvali vpred. Za jeden mesiac som v počte kilometrov prekonal väčších cyklonadšencov ako som ja. Je to dobrá motivácia, keď to chce človek zabaliť. Nakoniec som sa stal cyklistickou hviezdou firmy a užil som si svoje 2 minúty slávy.“  

    Na jeho cyklo cestách sa stretol s niečím, čo vôbec nečakal. „Skoro som sa zrazil s koňom!“ Aby ste tomu rozumeli, Milan do práce jazdí na horskom bicykli najmä po lesných a poľných cestičkách. „Idem si horou a bol tam taký dobrý zjazd cez dolinu, tak som si ho chcel užiť. Samozrejme nešiel som najpomalšie a zrazu pár metrov predo mnou – kôň. Snažil som sa vymyslieť ako nenabúrať a nespadnúť. Nakoniec sme to prežili obaja bez ujmy na zdraví,“ smeje sa Milan.

    Skvelými výkonmi sa blysol aj Tomáš Benč z bratislavskej pobočky, ktorý na bicykli prešiel 1 090 km. Na pomyselnej tretej priečke medzi cyklistami Scheidt & Bachmann skončil Branislav Lulek zo Systémov pre parkoviská, ktorý najazdil 596 km. „Mojich 30 kilometrov denne  na bicykli sa podpísalo na redukcii váhy a spevnení dolnej časti tela. Je to dobrá posilňovňa, ktorá nič nestojí, naopak šetrí. Peniaze a veľakrát aj čas, lebo dochádzať do práce dvoma spojmi, ako mi ponúkajú lokálni dopravcovia, trvá často krát dlhšie ako samotná cesta bicyklom. Je to dobrá motivácia aj pre jazdenie na bicykli mimo súťažný máj,“ hovorí Braňo. 

    V tíme sa do pedálov šliape ľahšie

    Všetci cyklisti si vytvoria maximálne 4-členné tímy a pomenujú ich. Niektoré tímy vymysleli naozaj kreatívne názvy – Cyklotorpéda, American Psycho, Šikulka a Makač či Zdivočené slimáky. Viac ako mená sa v súťaži sledujú tímové štatistiky. Víťazne sa umiestnili tieto tímy:

    • TankujParkuj
      • v zložení: Milan Kamenský, Branislav Lulek, Lukáš Ondro a Daniela Makuchová.
      • Spoločne najazdili 2 671 km v 139 jazdách.
      • Obsadili 3. miesto medzi tímami v Žiline, 30. miesto na Slovensku.
    • CycleBenchTeam
      • tvorili Tomáš Benč, Juraj Jánošík, Radko Miháľ a Ján Demián.
      • V 116 jazdách prešli na bicykli 2 189 km.
      • Umiestnili sa na 12. mieste medzi bratislavskými tímami a na 44. mieste v rámci Slovenska.

    S bicyklovaním sme neskončili

    Pred všetkými cyklistami z našej spoločnosti klobúk dole a jedno veľké ĎAKUJEME. Využívaním bicykla ušetrili až 2 403 kg CO2. Viacerí z nich už potvrdili, že súťažiť budú aj budúci rok.

    Pre tých, ktorí ešte váhajú má jasnú odpoveď Branislav Lulek, cyklista a koordinátor súťaže „Do práce na bicykli” v Scheidt & Bachmann Slovensko: „Ak sa človek prihlási, robí, ako je aj zámerom súťaže, správnu vec pre starostlivosť o životné prostredie, odbremeňuje dopravu, no najmä prispieva k čistejšiemu ovzdušiu pre obyvateľov Žiliny a iných veľkých miest. Aj mne sa niekoľko krát stalo, že keď som šiel autom z práce a stál v kolóne pri Košickej, musel som zapnúť vnútorný okruh, aby sa mi vôbec ako-tak dalo dýchať.  Za druhé, človek robí niečo pre seba a svoje telo. Som veľmi rád, že sa súťaž u nás vo firme stala taká populárna a že aj ja som malý element, ktorý tvorí to množstvo cyklistov, ktorí dosiahli tento rok také skvelé výsledky. Byť v tak úspešnom tíme ľudí, je pre mňa česť aj radosť zároveň.“

    Súhlasí s ním aj Milan Kamenský: „Nie je to  náročné, stačí len chcieť sadnúť na bike a šľapať o trochu viac, ako do obchodu a späť. Mnohí kolegovia mi hovorili, že aj oni by sa zapojili, ale mali veľa výhovoriek. Pritom sa im len nechcelo a ticho závideli, že mne sa chce. Netreba jazdiť za každého počasia a ani každý deň. Stačí len sadnúť na bicykel a prísť do práce. To, že ja som jazdil každý deň, bolo iba o mojej snahe najazdiť najviac kilometrov v Žiline a konečne vyhrať túto súťaž. Vedel som, že mám šancu, tak som šiel do toho naplno. Hoci 1 400 km pôsobí možno trochu odradzujúco, bol by som rád, keby toto číslo malo motivačný zmysel a nie naopak.“

    Budúci ročník s vysokými cieľmi

    Dosiahnuté výsledky sa pre našich cyklistov stali métou, ktorú chcú budúci rok prekonať. A nebudú to mať vôbec ľahké. Na bicykli chcú prejsť aspoň 10 000 km, byť na 1. mieste v Žiline a umiestniť sa v prvej 30-tke naj cyklo spoločností v rámci Bratislavy. Držte nám palce!

    Typy S&B cyklistov

    Medzi najčastejšie typy cyklistov v našej spoločnosti patria tieto:

    • Offroadový makač
      Športovec telom aj dušou, ktorý pokiaľ je to možné nejazdí po cestách, ale každý deň si hľadá lesné a poľné cesty. Jazdí rýchlo a nebezpečne. Jeho reprezentantom je aj Milan Kamenský: „Jazdím na horskom biku a tak som trošku širší, preto sa vyhýbam hlavným dopravným ťahom. Do práce mi to lesnými cestami trvalo asi 100 minút, z práce necelé 2 hodiny. Keby som šiel po ceste, zmestil by som sa pod 60 minút.“
    • Dvojkolesový vytrvalec
      Do práce jazdí ako Sagan. V plnom nasadení obieha autá, chodcov i kolegov. Cieľovú pásku pretína odpípnutím sa na našom dochádzkovom systéme. Každý deň skracuje časy a počet najazdených km ho motivuje k ešte lepším výsledkom.
    • Manažeris pedálový
      Cyklista na mestskom bicykli v košeli, ktorý sa pohodovým tempom presúva z miesta A do miesta B, aby sa nespotil. Využíva, v čo najväčšej miere, vybudované cyklotrasy.
    • Chodníkovec bicyklový
      Stretnete ho s bicyklom jazdiť najmä po chodníkoch. Presunul sa tam preto, lebo ho k tomu donútili arogantní vodiči. Voči chodcom je ohľaduplný a snaží sa jazdiť bezpečnou rýchlosťou.
    • Krasotinka cyklistická
      Zástupkyňa ženského pokolenia, ktorá jazdou na štýlovom bicykli spája príjemné s užitočným. Robí niečo pre svoju štíhlu líniu a vďaka košíku na bicykli sa nemusí trápiť s nosením nákupov v rukách.
    • Šetrivec ekologický
      Človek, ktorý to do práce nemá ďaleko, ale pre urýchlenie presunu využíva dvojkolesového tátoša - za každého počasia. Šetrí čas aj životné prostredie.

     

     


    Späť