Kampaň Do práce na bicykli

1900 cyklokilometrov za mesiac

Firma Scheidt & Bachmann Slovensko s.r.o. v Žiline sa po prvý raz zapojila do národnej cyklosúťaže Do práce na bicykli, ktorej cieľom je podporiť rozvoj nemotorovej, predovšetkým cyklistickej dopravy v mestách, vyzvať samosprávy a zamestnávateľov, aby vytvárali kvalitné podmienky pre alternatívne možnosti dochádzania do práce, a motivovať zamestnancov, aby viac používali takéto formy dopravy do zamestnania.

Stovky kilometrov namiesto pol tony CO2

Jedenásti cyklisti v troch tímoch odjazdili za mesiac máj dohromady 293 jázd do práce a z práce. Najazdili takto spolu takmer 1900 kilometrov, čím ušetrili takmer 500 kg oxidu uhličitého oproti tomu, keby absolvovali tieto jazdy autom.

Najviac kilometrov najazdil Milan Kamenský (707 km), ktorý 13-krát absolvoval 27 kilometrovú trasu z miesta bydliska do práce a späť (26 jázd). Najviac jázd (44) odjazdila Jana Šebeňová, pri dennom dochádzaní do zamestnania v rámci mesta (4 - 5km).

Scheidt & Bachmann Slovensko na čele pelotónu

V žilinskej samospráve sa naša firma zaradila počtom tímov i účastníkov za inštitúciu k najpočetnejším - predbehla nás iba Krajská prokuratúra s 18 účastníkmi v 5 tímoch. V Žiline sa zapojilo 61 tímov so 199 účastníkmi.

Tím Scheidt und Bachmann - FTP (skratka od FCS - Tank - Park) v zastúpení Martin Galdun, Milan Kamenský a Braňo Lulek najazdil 4. najvyšší počet kilometrov v Žiline. Aktivita všetkých jazdcov prispela k 6. miestu Žiliny v počte najazdených kilometrov a 5. miestu v počte jázd pri štvrtom najvyššom počte obyvateľov spomedzi 60 zapojených samospráv na Slovensku.

Kolegovia: Pocity sú skvelé

Jeden zo spokojných účastníkov Braňo Lulek uviedol: “Pred spontánnym zapojením sa do súťaže som mal pocit, že Žilina je príliš ďaleko na to, aby som chodil do práce bicyklom. No po prvých jazdách som pochopil, že tomu tak vôbec nie je, a že tých 15 kilometrov bicyklom nie je nič horibilné. Práve naopak, časom som pochopil, že si vlastne cestu do práce užívam o niečo viac ako cestu autom alebo vlakom. A ten dobrý pocit z ušetreného CO2 je tiež skvelý.”

K tomu pridáva Milan Kamenský: “Do súťaže som sa zapojil prvý krát. Počul som už o nej minulý rok, ale nezaregistroval som sa. Posledné roky veľmi rád bicyklujem a tak som túto aktivitu uvítal. Hoci to mám z domu do práce skoro 27 kilometrov a cesta nepatrí medzi bezpečné pre cestnú cyklistiku, tak do práce prídem približne za rovnaký čas, ako by som cestoval prímestskou dopravou. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo som začal chodiť do práce na bicykli.

Táto súťaž ma celkom potešila a to, že nás bolo viac, ktorí sme sa chceli zapojiť, ma motivovalo začať bicyklovať už v máji. Hlavným benefitom pre mňa je ten pocit spokojnosti po jazde. Cestou do práce a z práce som sa nielen perfektne odreagoval, ale som urobil niečo zdravé pre seba a užitočné pre životné prostredie (aj pre moju peňaženku).

Som rád, že je táto aktivita už celonárodná, podporili ju aj médiá a myslím si, že aj vďaka tomu sú vodiči čoraz viac ohľaduplnejší voči nám cyklistom na cestách, za čo som im veľmi vďačný. Celkový počet cyklokilometrov ma milo prekvapil a verím, že o rok najazdíme spoločne viac.”

Vypedálujme si spoločne zdravie

Všetkým zúčastneným patrí vďaka za reprezentáciu firmy v súťaži a príspevok nielen k vlastnému zdravšiemu životnému štýlu, ale predovšetkým k zdravšiemu životnému prostrediu v meste Žilina.

Zaiste, aj motorizovaní kolegovia vedia oceniť menej automobilov v raňajších a popoludňajších kolónach a menšiu tlačenicu na parkoviskách a teda dúfame, že nielenže súťažiaci cyklisti budú naďalej pokračovať v nastúpenom trende, ale že postupne aj ďalší kolegovia posunú svoje limity a rozšíria ich rady, prípadne zvážia iné ekologické možnosti dochádzania do práce (chôdza, verejná doprava), a tiež že našich cyklistov podporia aj motorizovaní kolegovia minimálne svojou ohľaduplnosťou na cestách.

(máj 2016)